Taalla sita ollaan East Tsim Sha Tsuin Internet-kahvilassa. Asustelen Tsim Sha Tsuissa Mirador Mansionissa yhdessa sen lukuisista halvoista hostelleista. Tanaan kavin Lammalla - mun lempparisaarella. Lueskelin kirjaa, nautin upeasta luonnosta ja kavelin pitkin rantaviivaa. Edellisina paivina olen muun muassa seikkailut Hongkong saaren kauppakeskuksissa seka Victoria puistossa; kaynyt Mongkokissa syomassa halpaa merenelavaruokaa (seafoodia siis); matkustanut Kowloon Tongiin saakka sen loistavan Taste-ruokakaupan takia ja ostanut hyvaa take-away sushia seka mango-kookos-sago -juomaa; kaynyt Shatinin Hong Kong Heritage Museossa, jossa en ehtinyt / jaksanut kayda taalla opiskellessani...

Honkkareihin matkustaminen tuntui vahan kotiin paluulta. Saa on jalleen kerran mielettoman kostea. Iho tykkaa enemman siita kuin Pekingin kuivuudesta. Tukka on mennyt taas kiharoille. Olin unohtanut kuinka paljon taalla on joka paikassa ihmisia! Olin myos unohtanut, kuinka orjallisesti paikalliset tottelevat liikennevaloja. Lankkareiden maara yllatti Hong Kong saarella!

Nyt kun olen asustanut Tsim Sha Tsuissa viimeiset paivat, mun on pakko avautua intialaisista kaupustelijoista, jotka yrittavat pakkomyyda handbagejaan, copywatchejaan seka tailoreitaan. Mulla menee totaalisesti hermot! En jaksa kertoa heille nimeni enka kotimaatani. Mua rasittaa, kuinka he nappaavat aina lankkarit uhreikseen vakijoukosta. Tekisi mieli neuvoa heita, etta mainlanderi-kiinalaisilla olisi varmasti enemman rahaa ja kiinnostusta ostaa heidan palvelujaan... Paivan aikana joudun kieltaytymaan heidan pakkomyynnistaan noin 30 kertaa (ihmettelen jo etta eivatko he jo tunnista mua. Todennakoisesti tunnistavat...) Ignooraaminen ei auta - he seuraavat perassa. Tsim Sha Tsui on musta upea paikka silloin kun hotelli on jossakin muualla kuin siella. Saimpas avauduttua. Se helpotti.

Kiitos kannustavista kommenteista viisumin ja kaiken muun suhteen :) Mun pitais saada passi takaisin huomenna. Saan F-visan, mutta visa on  voimassa vain 30 paivaa. Tosin sen uusimisen pitaisi (huom. pitaisi) olla helppoa Pekingista kasin, jos maksaa vahan lisaa rahaa. Mua ei huvittaisi maksaa lisaa rahaa NE Institutille eika Pekingin byrokratia-saatiolle. Mun pitais saada double-entry-visa huomenna, ja oonkin tassa jo alkanut pikkaisen suunnittelemaan Etela-Korean matkaa. Se on siis todellakin viela vasta suunnitteluasteella.... (ts. jos loydan halvat lennot ja saan yhden ylimaaraisen paivan vapaaksi toista)

Palaan Pekingiin takaisin keskiviikkona (jos kaikki menee suunnitelmien mukaan). Huomenna ajattelin matkustaa Shenzheniin ja viettaa siella yhden paivan. Mietin reissua yhteen sen kylpyloista...

Paljon terkkuja Suomeen ja aurinkoisia paivia!!